8 mars 2013

Vildsvinsjakten i torsdags kväll...

Första jakten i kväll efter att jag missat 2 jaktsäsonger pga ryggoperationer och skador efter dom!
Härligt härligt att komma ut igen! Kom till vakstugan vid kl19 och på med fotogenkaminen sen blev det en kopp kaffe där direkt :-)
Det började blåsa ganska mycket och då brukar inte vildsvinsjakten bli så lyckad men jag gav det en chans.
Efter ett tag kom där en riktigt fin bock på besök och det var trevligt att bara få sitta och titta på den lite!
Men vildsvinen syntes inte till.
Kl 23 var jag så trött i ryggen att jag bestämde mig för att avbryta jakten, 4 timmar har jag inte suttit på lång lång tid så det kändes bara dumt att fortsätta sitta där när ryggen behövde vila.
Men det är mer träning som behövs för att stärka upp ryggen igen!
Men nu klarar jag av att jaga igen då det dröjer inte länge innan jag sitter där igen och då får vi hoppas att dom vilda svinen vill visa sig :-)
Måste också säga att det nya kikarsiktet jag köpte Meopta R1 3-12x56 är riktigt bra, fast det var riktigt mörkt kunde jag lätt se allt på åteln och skjuta ett säkert skott skulle inte vara något problem! jag är riktigt nöjd med köpet av Meoptan :-)

3 kommentarer:

  1. Vad kul att ryggen håller! Då kan du snart följa med till gymmet!:)

    SvaraRadera
  2. Back in business! Grattis!

    SvaraRadera
  3. Grattis med comebacket..

    SvaraRadera